To LifeStyle Agenda Προτείνει
  •   Το πιο τρελό τριήμερο |  Θέατρο ΗΒΗ

  της Κέλλυ Σταμουλάκη

Η συγγραφέας και σκηνοθέτης Κέλλυ Σταμουλάκη, επιστρέφει στο Θέατρο ΗΒΗ και μας υπόσχεται να ζήσουμε… «Το πιο τρελό τριήμερο».

Συνοδοιπόροι της, ο Πασχάλης Τσαρούχας, η Νέλλη Γκίνη ως υπερδραστήρια γιαγιά και συνταξιούχος δασκάλα, καθώς και η μοναδική παρέα της,  που αναλαμβάνουν να οδηγήσουν τον μικρό Ιάσονα, Ρένο Ρώτα, αλλά και όλους εμάς σε ένα φανταστικό ταξίδι ζωής. Οι νότες του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και το πλήθος των μουσικών οργάνων (ινδικό αρμόνιο, πιάνο, ακορντεόν, ξυλόφωνο, δωδεκάχορδη κιθάρα, γιουκαλίλι, κλασικές και ηλεκτρικές κιθάρες, τρομπέτα, κλαρινέτο, καζού, καλίμπα και άλλα κρουστά), υπό την διεύθυνση του μαέστρου Μαυρίκιου Μαυρικίου, εντείνουν το συναίσθημα και μας παρασύρουν σε ένα πραγματικά τρελό τριήμερο…

Ο Ιάσονας καλείται να περάσει ένα τριήμερο στο σπίτι της γιαγιάς του, καθώς οι γονείς του θα ταξιδέψουν στο Παρίσι. Πώς θα αποχωριστεί, όμως τα αγαπημένα του ηλεκτρονικά παιχνίδια;
Τι σχέδια θα σκαρφιστεί, προκειμένου να πείσει την γιαγιά του να τον αφήσει, να φιλοξενηθεί στο συμμαθητή του, τον Σωτήρη; Και πώς θα αντιμετωπίσει αυτά τα σχέδια η έξυπνη γιαγιά και η ιδιαίτερη παρέα της;

Σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται, σε μια εποχή που η παιδική ηλικία απομακρύνεται από την ανεμελιά του παιχνιδιού κι απομονώνεται μπροστά σε οθόνες, δύο νέα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο από την αρχή και μαθαίνουν να ξεχωρίζουν το ουσιαστικό από το ανούσιο. Σύμμαχός τους και οδηγός τους, μια καταπληκτική γιαγιά, με ανοιχτό μυαλό και σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους. Συνταξιούχος εκπαιδευτικός, μα πάντοτε παιδαγωγός, προτάσσει το παιχνίδι και την ανθρώπινη επαφή ως τα βασικά μέσα συναισθηματικής ανάπτυξης και βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν, πως οτιδήποτε αληθινά συναρπαστικό βρίσκεται μέσα μας και στους ανθρώπους που αγαπάμε.

«Το πιο τρελό τριήμερο» αποτελεί μία ψυχαγωγική πρόταση για όλη την οικογένεια, που θίγει ένα από τα πιο επίκαιρα θέματα της εποχής μας με παιδαγωγική ευαισθησία αλλά και με έξυπνο χιούμορ και φαντασία. Θέτει ουσιώδη και τεράστια για την εποχή μας ερωτήματα, ενώ παράλληλα τονίζει τον σημαντικό ρόλο, που διαδραματίζει στην ανάπτυξη των παιδιών, ο ισχυρός δεσμός μεταξύ των μελών της οικογένειας. Μέσα από την εξέλιξη της ιστορίας ανακαλύπτουμε πώς ενώνονται τρεις γενιές ανθρώπων, πώς αμβλύνουν τις διαφορές τους και αφήνουν ν’ ανθίσει το λουλούδι της αγάπης…

 

ΔΙΑΝΟΜΗ
Πασχάλης Τσαρούχας, Νέλλη Γκίνη, Ρένος Ρώτας, Λήδα Μανουσάκη, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Παύλος Εμμανουηλίδης, Νίκος Παρασκευόπουλος, Γιώργος Στεφανουδάκης, Έλενα Δελακούρα, Νένα Δρογγίτη
Στο πιάνο ο Μαυρίκιος Μαυρικίου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Κέλλυ Σταμουλάκη
Στίχοι: Κέλλυ Σταμουλάκη – Γιάννης Προεστάκης
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Σκηνικά – Κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη
Ενορχήστρωση-Μουσική Διδασκαλία: Μαυρίκιος Μαυρικίου
Χορογραφίες: Αναστάσης Δεληγιάννης
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παύλος Εμμανουηλίδης
Graphic Design: Funky Glam – Derek Liontis
Φωτογραφίες: Νεκτάριος Κουρής
Μακιγιάζ-Χτενίσματα: Νικολέττα Πικέα
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κέλλυ Σταμουλάκη

 

 

  •    Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ |  Θέατρο Αλκμήνη

   της Βάσιας Αργέντη

Η ηθική τελειότητα μοιάζει να είναι ο οδηγός στη ζωή του ενός ήρωα (Αλέξανδρος), αλλά δυστυχώς η ζωή πολλές φορές μας γεμίζει ψευδαισθήσεις προερχόμενες από το συλλογικό ασυνείδητο που δεν μπορούμε να τις διαχειριστούμε, και σε έναν τέτοιο σκόπελο σκοντάφτει ο Αλέξανδρος. Παράλληλα, οι κεντρικές ηρωίδες μας ( Μητέρα της Νούρα και η Νούρα) αποζητούν, όχι το δυτικό όνειρο όπως κάνουν οι μετανάστες, αλλά μία ανθρώπινη ζωή. Μια ζωή δίχως διώξεις, εγκλήματα και πολέμους. Όπως λέει, η Νούρα μας : «μαμά στις χούφτες μου έχω φυλάξει λίγο ήλιο». Αυτόν τον ήλιο αποζητούν. Στο έργο αυτό μας παρουσιάζεται μία διπλή Οδύσσεια: Του δυτικού ανθρώπου που τα έχει «όλα» και στέκεται θύμα αυτής της ιδανικής συνθήκης και των προσφύγων που, η ζωή τους μοιάζει το απόβλητο ενός συστήματος που δεν δείχνει στάλα συμπόνιας.

 Info
Πρωτότυπο κείμενο: Βάσια Αργέντη
Πρωτότυπη μουσική: Ανδρέας Καρανίκας
Σκηνοθεσία: Βάσια Αργέντη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Καρνάτσου

Ενδυματολόγος: Νίκος Τριανταφύλλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ανθή Χατζηαποστόλου
Μακιγιάζ: Μαρία Φαρούπου
Φωτογραφία: Γιώργος Χατζηιωάννου, Δέσποινα Ζαχαρίτσεφ
Σκηνικά:
Art In Art
Σχεδιασμός φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης
Παραγωγή :
Art In Art
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού


Παίζουν: 
Αρετή Κετιμέ,
Τζούλι Τσόλκα,
Γιάννης Χαντέλης,
Θεώνη Φύτρου,
Σωτηρία Χρυσικοπούλου

 

Διάρκεια: 85’ (χωρίς διάλειμμα)

Από 7 Οκτωβρίου 2018

 Παραστάσεις: κάθε Κυριακή στις 21.00  

  •   Θα σε βρω  |  Teresa Driscoll

 Εκδόσεις: Διόπτρα I Αριθμός Σελίδων: 160 I ISBN: 9789606054167

Το «Θα σε βρω» της Teresa Driscoll, σε μετάφραση Αναστάσιου Λουδάρου, θα σας κρατήσει σε μεγάλη αγωνία.

Η ‘Ελλα ταξιδεύει με το τρένο προς Λονδίνο. Παρακολουθεί δύο δεκαεξάχρονες επαρχωτιοπούλες που ενθουσιασμένες, πραγματοποιούν το πρώτο τους ταξίδι, μόνες, στην πρωτεύουσα. Τις πλησιάζουν δύο νεαροί, με μαύρες σακούλες στα χέρια αντί για σακίδια. Διαπιστώνει, σοκαρισμένη, η Έλλα πως πρόκεται για αποφυλακισμένους. Και τα κορίτσια όχι μόνο τους αποδέχονται αλλά δείχνουν κολακευμένες από το ενδιαφέρον τους και την πρότασή τους να τις ξεναγήσουν στη βραδινή ζωή του Λονδίνου. Πρώτη σκέψη της Έλλα, διαπιστώνοντας πως τελικά είναι πουριτανή, είναι να ψάξει να βρει τα τηλέφωνα των γονιών των κοριτσιών για να τους προειδοποιήσει ότι έμπλεξαν. Δεύτερη σκέψη της, μετά το σεξ της μιας κοπέλας, της Σάρα, με τον έναν νεαρό στην τουαλέτα του τρένου, είναι ότι δεν αξίζει να ασχοληθεί με κοπέλες ανάρμοστης διαγωγής. Μέχρι που μαθαίνει από τα ΜΜΕ ότι η μία από τις δύο κοπέλες αγνοείται.
Μα η εικόνα ήταν ξεκάθαρη. Όμορφη. Μια φωτογραφία από τη σελίδα της στο Facebook. Τα πράσινα μάτια της έλαμπαν και τα ξανθά μαλλιά της κυλούσαν σαν χείμαρρος στην πλάτη της. Πίσω της αναγνώρισα το νησάκι του Σεντ Μάικλ.
Και ξαφνικά ένιωσα σαν να βυθίζομαι – σαν να διαπερνώ το μαξιλάρι, το κεφαλάρι, τον τοίχο και να κοιτώ την οθόνη από πέρα μακριά. Αυτή την οθόνη με εκείνες τις απαίσιες, φρικτές λέξεις: Αγνοείται… Άννα… Αγνοείται… Άννα… ενώ ο καθρέφτης θόλωνε από τους ατμούς της καφετιέρας κι εγώ άρχιζα να σκέφτομαι τι θα πω.
Στο μυαλό μου στριφογύριζε ένας σκοτεινός και τρομερός καταιγισμός από λέξεις. Από λόγια που όλα έμοιαζαν λειψά.
Λόγια που θα έλεγα στην αστυνομία. Στον Τόνι.
«Πιστέψτε με, σκόπευα να τηλεφωνήσω…»
Γεμάτη τύψεις που τελικά δεν προσπάθησε να αποτρέψει τις κοπέλες από τη συναναστροφή με τους πρώην κατάδικους, αποκαλύπτει στην αστυνομία όσα συνέβησαν και αγωνιά για την τύχη της κοπέλας.  Η μάρτυρας. Της οποίας τα στοιχεία διαρρέουν στον τύπο και εκτός από τα άσχημα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα περίεργα βλέμματα πελατών στο ανθοπωλείο της αντιμετωπίζει και την αποστολή ανώνυμων καρτών με απειλητικά μηνύματα. Ένα χρόνο μετά η Άννα ακόμη αναζητείται και η Έλλα συνεχίζει να βασανίζεται από τύψεις ότι δεν έπραξε σωστά.
Η οικογένεια της Άννας, της εξαφανισμένης κοπέλας, έχει καταρρακωθεί αν και ελπίζει πως η αστυνομία να βρει την κόρη τους. Η συγγραφέας εστιάζει στον πατέρα που έχει τύψεις και στο μυαλό του στριφογυρνούν συνεχώς τα τελευταία λόγια της κόρης του προς αυτόν: «Με αηδιάζεις».
Η Σάρα, η φίλη της Άννας που ταξίδεψαν μαζί στο Λονδίνο, αποκρύπτει μερικά από όσα συνέβησαν εκείνο το βράδυ από την αστυνομία. Από τύψεις που δεν προστάτεψε τη φίλη της. Από φόβο ότι θα μάθαιναν όλοι τι έκανε εκείνη τη μέρα στο τρένο. Από τρόμο που θα έπρεπε να παραδεχτεί τι της είχε κάνει ο πατέρας της όταν ήταν μικρότερη και μάλιστα φοβάται ότι μπορεί αυτός να ευθύνεται για την εξαφάνιση της Άννας.
Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, που προσλαμβάνει η Έλλα, συνεργάζεται στενά με την αστυνομία και βοηθάει στις εξελίξεις.
Και υπάρχει και ο ‘Παρατηρητής‘. Αυτός που παρακολουθεί και είναι ασαφής ο ρόλος του στην πλοκή μέχρι το τέλος.
Η καλύτερη φίλη της, η Σάρα, δεν έχει πει όλη την αλήθεια για όσα έγιναν τη βραδιά της εξαφάνισης και οι γονείς της έχουν τα δικά τους μυστικά.
Κάποιος ξέρει πού βρίσκεται η Άννα και δεν το λέει.
Και αυτός ο κάποιος παρακολουθεί την Έλλα…
Καλή σας Ανάγνωση!